راهنمای خرید میز ناهار خوری چوبی دست ساز

راهنمایی در خرید انواع میز ناهار خوری

تنوع برای خرید میز ناهار خوری چوبی جدید دست‌ ساز بسیار زیاد است، این محصولات با بهره‌گیری از متریال‌های مختلف چوب ساخته می‌شوند. هرکدام از آن‌ها یک خصیصه مهم دارند، بعضی از این میز ناهار خوری‌ها محکم‌، برخی نیز لوکس‌ و برخی ارزان قیمت، محسوب می‌شوند. در همان مراحل اول می‌توان درک کرد که بودجه شما، عاملی کلیدی در انتخاب و خرید یک میز ناهار خوری چوبی دست‌ ساز است.

یک اتاق غذاخوری با طراحی خوب به سبک روستایی می‌تواند به نقطه کانونی خانه شما تبدیل شود و ستاره این فضا هم می تواند یک میز ناهار خوری روستیک از جنس تنه درخت باشد. میزهای غذاخوری مبتنی بر متریال چوب، ترکیب فلز و شیشه و… در دسته‌ بندی‌های مختلف ساخته می‌شوند. از اندازه و شکل‌ گرفته تا نوع متریال، جنبه‌های مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب طرح میز ناهارخوری برای خانه خود در مورد آنها فکر کنید.

خرید میز ناهار خوری روستیک + راهنمایی در مورد قیمت

حین خرید میز ناهار خوری دست‌ ساز به چه نکته باید توجه کنیم 

در بازار برای خرید میز ناهار خوری چوبی دست‌ ساز، گزینه‌های ریز و درشت زیادی توسط فروشگاه‌ها، تولیدی‌ها و وبسایت‌های اینترنتی عرضه می‌شوند که تفاوت آن‌ها در:

  • کیفیت ساخت
  • جنس چوب مورد استفاده
  • استفاده از المان‌های طراحی، منبت‌ کاری و…
  • قیمت میز ناهار خوری، حاشیه سود عرضه‌ کننده

و سایر فاکتورهای کلیدی است.

سبک طراحی داخلی و تأثیر آن در انتخاب میز چوبی ناهارخوری

در راهنمای خرید میز ناهارخوری چوبی دست‌ ساز، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکاتی که می‌تواند انتخاب شما را چه از لحاظ سایز و چه ترکیب رنگ و… تحت‌تأثیر قرار دهد، دیزاین و سبک طراحی داخلی آشپزخانه یا پذیرایی شما است. اگر از سبک دیزاین روستیک استفاده می‌کنید، چوب قطعاً یک پازل گم شده است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

راهنمایی خرید میز ناهار خوری دست ساز

در مقابل سبک‌های مختلف و محصولات گوناگونی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را هماهنگ با سبک‌های مختلف طراحی مدرن و کلاسیک یک آشپزخانه انتخاب کرد. این بستگی به بودجه، دامنه نیاز و علایق خودتان دارد.

انتخاب درست یک میز ناهار خوری در کنار یک میز تلویزیون روستیک مناسب میتواند فضای منزل شما را بسیار جذاب و خاص کند. امروزه حتی، صرفاً از صندلی‌هایی با فرم کلاسیک که در ذهنمان داریم هم استفاده نمی‌شود؛ همچنین هنگام انتخاب میز ناهارخوری، می‌توانید گزینه‌های نشیمن را با یک نیمکت و صندلی‌های مختلف ترکیب کنید.

قیمت میز تلویزیون روستیک چوبی

ابعاد و شکل میز ناهار خوری دست‌ ساز

اندازه اتاق ناهارخوری شما در شکل میز شما تأثیرگذار است. اگر فضای کوچکی دارید، یک میز ناهارخوری چهارنفره مربعی 36 تا 44 اینچ یا یک میز ناهار خوری گرد با قطر 36 تا 48 اینچ، فضا را تنگ جلوه می‌دهد.

میزهای ناهارخوری مستطیلی، بیضی یا دایره‌ای برای فضاهای رسمی‌تر ایده‌آل هستند، دومی برای سبک‌های کلاسیک مناسب‌تر است. اگر فضای کافی برای قراردادن میز ناهارخوری چوبی دست‌ ساز بزرگ را دارید، می‌توانید حتی به سراغ مدل‌های شش‌ نفره هم بروید. اساساً هم سایز یک ویژگی مهم است، چون گاهی میز شما را بلااستفاده می‌کند، بخصوص اگر تعداد کسانی که قرار است دور یک میز جمع شوند زیاد است.

میز ناهار خوری چوب طبیعی

اگر به دنبال خرید یک میز غذاخوری لوکس چوبی از جنس تنه درختان جنگلی هستید، بعد از کمی جستجو به میز ناهار خوری چوب طبیعی می رسید. میزهایی با طرح تنه درخت به صورت طبیعی؛ که واقعا خاص به نظر می رسند و می توانند دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما را دگرگون کنند.

نکات مهم در خرید میز ناهار خوری

بعضی از مردم برای اینکه از دکوراسیون داخلی شبیه به هم به دور باشند از میز ناهارخوری روستیک استفاده می کنند. این نوع میز ناهار خوری با یک برش ساده و خاص و همچنین ظاهر منحصربه فردی که دارد، در نوع خود بسیار جذاب است.

هنگام خرید میز ناهار خوری چوبی انواع چوب جامد را بشناسید

مسئله مهم دیگری که باید به آن حساس باشید، نوع چوب مورد استفاده برای ساخت میز ناهارخوری دست‌ ساز شماست.

انتظار می‌رود که چوب مورد استفاده:

  • سخت
  • بادوام
  • متراکم
  • مقاوم در مقابل خوردگی و موریانه‌ها و…
  • مقاومت در مقابل رطوبت و گرما
  • مقاومت در برابر ترک‌خوردگی

طراحی و تولید شده باشد.

رنگ چوب می‌تواند از قهوه‌ای طلایی تا قهوه‌ای تیره متفاوت باشد و با بالا رفتن سن چوب به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود. بافتی متوسط با دانه‌های باریک به‌ هم‌ پیوسته دارد که الگویی متمایز بر روی میزهای ناهارخوری ایجاد می‌کند و ظاهری کلاسیک و بزرگ به آن‌ها می‌بخشد. یکی از گران‌ترین انواع چوب برای ساخت میز ناهار خوری چوبی میتوان از چوب درخت گردو نام برد، که کیفیت، طول عمر و استقامت را تضمین می‌کند.

اگر قصد خرید یک میز اسلب چوبی مخصوص غذاخوری را دارید ضروی است که در این مسیر، به چند مسئله کلیدی توجه کنید.

چوب ماهون هم که به‌ عنوان پایدارترین و ظریف‌ترین چوب سخت در نظر گرفته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای تولید میز ناهارخوری و ست میز ناهار خوری است.

چوب ام‌ دی‌ اف هم عالی است

MDF تصفیه شده که به دلیل دوام و کیفیت شناخته شده است، به‌ راحتی تمیز می‌شود. رومیزی‌های گرانیتی و کوارتز نیز گزینه‌ای زیبا و آسان برای نگهداری از دکوراسیون داخلی به سبک‌های بروز هستند.

صندلی میز غذا خوری چوبی شما مهم است!

راه ایده‌آل برای انتخاب یک صندلی ناهارخوری برای میز این است که کل ست را خریداری کنید یا به سراغ صندلی‌هایی بروید که کاملاً با میز مطابقت دارند اما زمان در حال تغییر است و سبک التقاطی به‌تدریج محبوب‌تر می‌شود. مردم ترجیح می‌دهند که روی میزهای غذاخوری خیلی راحت باشند. در نتیجه قرار نیست که همه چیز خیلی لوکس و سلطنتی باشد.

مشکلات میز غذا خوری چوبی بی‌کیفیت چیست؟

در نهایت، به شما این پیشنهاد را می‌دهیم که با مطالعه بخش‌های بعدی، مطمئن شوید که میز غذاخوری چوبی دست‌ سازی که انتخاب کرده‌اید چه نواقصی دارد. همین‌طور اگر با گزینه‌های ارزان در بازار انتخاب و قیمت میز ناهارخوری چوبی دست‌ ساز مواجه شدید، مطمئن باشید که در نهایت، با مشکلات زیر مواجه می‌شوید:

آسیب در مقابل رطوبت

چوب در برابر آب آسیب‌پذیر است. رطوبت می‌تواند به روکش چوب آسیب برساند و به چوب زیرین خیس شود و باعث شکافتن و متورم‌شدن آن شود. به همین منوال، عرضه‌کنندگان معتبر و شناخته شده، از روش‌ها، مقاوم‌سازها و همین‌طور روغن‌هایی برای تقویت مقاومت و رفع این مشکل استفاده می‌کنند. از این‌ رو می‌توان انتظار داشت که این موضوع کیفیت میز شما را تحت‌تأثیر قرار دهد.

فقط کافی است یک‌بار پارچی آب‌روی میز بریزد، به طبع اگر کیفیت لازم را نداشته باشد خیلی زود شروع به ترک‌ برداشتن می‌کند.

مقاومت در مقابل خراش و خوردگی

میز ناهارخوری چوبی دست‌ ساز باید دارای رویه با کیفیتی باشد تا خیلی زود، به دلیل تعدد استفاده دچار آسیب‌های فیزیکی، خراش و ترک نشود.

پیشنهاد کلی ما این است که وقتی قصد خرید میز ناهار خوری چوبی دست‌ ساز یا هر محصول چوبی دیگری را دارید، حتماً از فروشنده خدمات پس از فروش و گارانتی بخواهید. از طرفی بهتر است روکش به‌گونه‌ای کار شده باشد که حداقل مقاومت در مقابل خراش، اجسام تیز و خوردگی را داشته باشد.

بهترین میز ناهار خوری چوبی دست‌ ساز بازار

در بازار گزینه‌های مختلفی به‌ عنوان میزهای غذاخوری وجود دارد و کیفیت آن‌ها، اساساً بر مبنای متریال مورد استفاده، نحوه پیوند زدن بخش‌های مختلف چوب به هم طرح و منبت‌کاری‌های روی محصول و چند فاکتور دیگر سنجش می‌شود.

انتخاب مواد باکیفیت و بادوام ارتباط مستقیمی با نگهداری از میز ناهارخوری شما در طولانی‌مدت دارد. اگر میز ناهار خوری چوبی را انتخاب می‌کنید، همیشه از چوب‌های سخت مانند گردو، ماهون، بلوط یا ساج استفاده کنید که حداقل مطمئن شوید قرار است چند سال بدون مشکل از آن بهره‌ برداری کنید.

با تمام این تفاسیر، میز ناهارخوری چوبی دست‌ ساز یک گزینه عالی و جذاب، مطابق میل و سلیقه شما برای گوشه آشپزخانه، میانه پذیرایی یا بخش مهمی از خانه شماست.

کارگاه نجاری گرند وود یکی از سازندگان انواع میزهای روستیک و سازه های چوبی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در تهران است. علاوه بر محصولات روستیک این مجموعه بیش از 20 سال است که خدمات نجاری حرفه ای در استان تهران و حومه انجام می دهد، که امیدواریم توانسته باشیم راهنمایی کوچکی در خرید میز ناهار خوری به شما کرده باشیم.

گردآوری توسط: کارگاه نجاری گرند وود

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

2 دیدگاه برای “راهنمای خرید میز ناهار خوری چوبی دست ساز

  1. فرخی گفته:

    سلام سوالی که برام پیش اومده اینکه میز به همراه پایه های نگهدارندش جدا ارسال میشه یا به هم متصل هستن؟ چون آپارتمان زندگی میکنم و حملش با پایه سخته برای طبقه دوم. امکانش هست میز و پایه جدا باشن و در محل به هم متصلشون کرد

    • Saman گفته:

      سلام دوست عزیز. بله به راحتی این کار انجام پذیر است و همانطور که شما میخواهید انجام میشه. لطفا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *