۵ نکته مهم برای تعیین قیمت میز ناهار خوری روستیک

۵ نکته مهم برای تعیین قیمت میز ناهارخوری روستیک

وقتی صحبت از خرید میز ناهار خوری طرح چوب جنگلی (میز ناهار خوری چوب طبیعی) به میان می‌آید، عوامل مختلفی در برآورد قیمت آن دخیل است.

به همین منظور در این مقاله به برخی از موارد مهم چون: شکل، ابعاد، ضخامت، جنس چوب، نحوه تولید و … که روی قیمت میز ناهارخوری روستیک تاثیرگذار است، می‌پردازیم.

خوشحال می‌شویم ما را تا آخر این محتوا همراهی کنید.

مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت میز ناهار خوری روستیک چیست؟

در بازار انواع میز ناهارخوری دست ساز چوبی مدرن و شیک از مدل مربعی و ۴ نفره گرفته تا مدل گرد و ۱۲ نفره موجود است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت میز ناهارخوری روستیک

لذا قیمت‌ها بسته به نوع و مدل میز، نوع چوب بکار گرفته شده، میز چند نفره (۴، ۶ و ۱۲ نفره)، ضخامت چوب، پایه‌ها و … متفاوت است.

در همین راستا برای راحتی کار شما عزیزان به شرح مختصر پنج مورد مهم و موثر بر قیمت‌گذاری میز ناهار خوری چوبی طبیعی می‌پردازیم.

۱. شکل میز ناهارخوری تنه درختی

اندازه و شکل اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت ميز ناهارخوری چوبی است. چرا که باید طبق اندازه اتاق غذاخوری و تعداد افرادی که قرار است سر میز غذا بخورند، میز روستیک خود را انتخاب کنید.

میزی که برای فضای دکوراسیون شما نه بیش از حد بزرگ باشد، نه کوچک، که انواع میز ناهار خوری روستیک می‌تواند ۴، ۶ و یا ۱۲ نفره و در شکل‌های مستطیلی، گرد و یا بیضی باشند.

۲. ابعاد و ضخامت ميز ناهارخوری چوبی

جای تعجب نیست که ابعاد میز ناهار خوری روی قیمت آن تأثیر بگذارد! از مواردی که خریداران به آن توجه نمی‌کنند؛ ضخامت میز ناهار خوری چوبی جدید جنگلی است. چرا که هر چه ابعاد میز بزرگتر باشد، مسلما به مواد بیشتری برای ساخت نیاز دارد و حمل و نقل آن نیز سخت خواهد شد.

به عبارتی هر چه رويه و یا روکش میز ناهار خوری روستیک ضخیم‌تر، هزینه ساخت و قیمت آن بیشتر می‌شود.

۳. موادی که در ساخت میز ناهارخوری روستیک به کار می‌رود

متداول ترین موادی که برای ساخت میز ناهارخوری استفاده‌ می‌شود، چوب، شیشه و فلز است. هر کدام از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مواد مورد نیاز برای ساخت انواع میز ناهار خوری چوبی عبارت است از:

  • چوب‌های طبیعی مانند: چوب گردو، راش، توسکا، ملچ، بلوط، افرا و …
  • چوب‌های نرم مانند: صنوبر و … چوب‌های سخت مانند: بلوط، گیلاس و…
  • تخته خرده چوب، چوب ام دی اف و …

همچنین طراحی پایه‌های میز ناهارخوری روستیک، که می‌توان از استیل، آلومینیوم، کروم و آهن بهره گرفت.

به کار بردن هر کدام از این مواد به دلیل ساختار، سنگین یا سبک بودن از نظر قیمتی تفاوت دارند و می‌توانند بر قیمت نهایی خرید میز ناهار خوری چوبی جدیدتان نیز تأثیر بگذارد.

میز ناهار خوری جدید برای منزل

۴. صندلی یا نیمکت میز ناهارخوری چوبی تنه درختی

میز ناهارخوری معمولاً در مدل‌های بدون صندلی و با صندلی، با نیمکت و یا بدون نیمکت چوبی با طرح روستیک عرضه می‌شود.

تعداد صندلی یا نیمکت در کنار استفاده تنه درخت از جنس خوب، رنگ، سن و همین‌طور مواد به‌ کار رفته در پیکربندی میز ناهار خوری چوبی روستیک، بر قیمت‌گذاری آن تأثیرگذار است.

۵. مراحل تولید میز ناهار خوری چوبی طبیعی

چرا می‌گوییم فرآیند تولید می‌تواند بر قیمت نهایی میز ناهار خوری روستیک تأثیر بگذارد؟ چون مراحل تولید شامل روش‌های مختلفی از جمله: خشک کردن چوب، تولید دست‌ ساز و اپوکسی کردن و … است.

این موارد نیاز به مهارت‌های پیچیده نجاری، طراحی دقیق و زمان و دقت بالایی برای تولید دارند.

  1. برای مثال میزهای دست‌ ساز چون با بهترین کیفیت ساخت و دقت در طراحی تولید می‌شوند؛ طبیعتا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند‌.
  2. و یا روش خشک کردن چوب که به ۲ صورت طبیعی و مصنوعی (خشک کردن با هوا، خشک کردن در کوره یا سوله) انجام می‌شود. هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این یک روش زمان بر است؛ روش دیگر ممکن است زحمت زیادی داشته باشد و نهایتا دیگر روش‌ از نظر قیمتی گران است.
  3. همچنین فرآیند اپوکسی کردن چوب که از ترکیب رزین با یک سخت کننده شیمیایی به دست می‌آید. این ماده مایع، شفاف و بسیار بادوام، ایده آل برای محافظت از چوب در برابر ضربه و خط و خش است.

قیمت ميز ناهارخوری چوبی روستیک و عوامل تاثیرگذار بر آن

قیمت میز ناهار خوری و میز تی وی روستیک چوب طبیعی یک فاکتور مهم برای اکثر خریداران است.

به همین دلیل تیم محتوایی گرند وود این راهنمای جامع و کاربردی را گردآوری کرده است تا شما عزيزان بتوانید میز ناهارخوری چوبی جدید مناسب با بودجه و فضایی که در اختیار دارید، سفارش دهید.

لذا اگر به دنبال مقایسه قیمت‌ها هستید؛ باید موارد ذکر شده مانند: نوع چوب و مواد به‌کار گرفته شده در ساخت میز ناهار خوری دست ساز چوبی، ضخامت، اندازه و عرض میز تنه درختی، نحوه‌ی ساخت میز ناهارخوری روستیک و دیگر موارد را در نظر بگیرید تا با بودجه‌ای که دارید، بتوانید میزی مناسب دکوراسیون خانه خود پیدا کرده و با قیمتی مناسب آن را خریداری کنید.

گردآوری توسط: کارگاه نجاری گرند وود

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *